Usein kysyttyä
Jäikö jokin vielä mietityttämään?
Mikä ihmeen Noster?
Olemme luotettavien tekijöiden uudenaikainen tilitoimisto, jonka päämääränä on tehdä sinun ja yrityksesi elämästä mahdollisimman helppoa.
Tarjoamme erityisesti pienyrittäjien avuksi kehitettyjä taloushallinnon palveluja.
Toimintamme keskiössä on asiantunteva ja helposti lähestyttävä henkilökuntamme sekä ystävällinen asiakaspalvelumme.
Tarvitseeko minun tulla käymään toimistollanne?
Toimimme täysin etänä ja palvelemme asiakkaitamme ympäri Suomen, eikä sinun tarvitse halutessasi tulla käymään toimistollamme ollenkaan.
Tästäkin huolimatta tapaamme mieluusti asiakkaitamme ja erityisesti aloituspalaveri on tärkeää pitää esim. Google Meetsin tai puhelimen välityksellä.
Saako teidät tarvittaessa oikeasti kiinni?
No tottakai saa. 🙌
Jos edellistä kirjanpitäjääsi ei saanut niin vaihda meille – sillä vaihtamalla paranee. 😊
Tiedämme miten tärkeää on saada vastaus mieltä askarruttaviin kysymyksiin. Siksi pyrimme vastaamaan viesteihisi mahdollisimman nopeasti.
Mitkä ovat Nosterin edut verrattuna isoon tilitomistoon?
Meillä ei ole isoa ja hidastavaa byrokraattista hallintoa vaan voimme tarttua sinun asioihisi samalta istumalta.
Tiimimme on motivoitunut ja innostunut auttamaan sinua! 👍 Lisäksi meidän kanssa asiointi on helppoa ja mutkatonta – ota yhteyttä niin näet. 😊
Kirjanpitäjäsi perehtyy yrityksesi toimintaan, joten hän pystyy antamaan sinulle kaiken tarvitsemasi tuen ja tiedon.
Edellisen lisäksi koko henkilökuntamme osaaminen on käytettävissäsi, kun tarvit neuvoja tai ratkotaan yrityksesi haasteita.
Onko kirjanpidon vaihtaminen teille helppoa?
Kyllä!
Me hoidamme kaikki koko siirtoprosessin puolestasi ilman, että kirjanpitoosi tulee taukoja.
Laita meille viestiä mikäli haluat kuulla lisää miten siirtäminen tapahtuu.
Voinko kysyä teiltä neuvoa kirjanpitoon, verotukseen jne liittyen?
Tottakai voit kysyä! 😊
Ymmärrämme hyvin, että tulee tilanteita milloin haluat varmistaa jonkin asian esim. yrityksesi verotukseen liittyen ja toivot saavasi nopean vastauksen. Pyrimme vastaamaan nopeasti kysymyksiisi.
Mihin tarvitsen tilitoimistoa?
Kirjanpitoa ja sen tekemistä säätelee useat lait mm. kirjanpitolaki, arvonlisäverolaki, elinkeinoverolaki ja rikoslaki. Tämän lisäksi kirjanpitoa tehdessä on huomioita kirjanpitolautakunnan ja verohallinnon ohjeistukset ja lausunnot, sekä hallinto-oikeuden ratkaisut.
Kuten huomaat on olemassa paljon asioita, jotka täytyy hallita tehdäkseen kirjanpidon oikein. Kirjanpitäjäsi hallitsee nämä sekä päivittää osaamistaan jatkuvasti muuttuvien lakien ja ohjeistusten kanssa. Tämän kaiken hallinta vaatii täysipäiväiseltä kirjanpitäjältäkin paljon puhumattakaan yritystoimintansa ohessa kirjanpitoa tekevälle yrittäjälle.
Mikäli yrittäjä tekee kirjanpidon itse, menee asioiden selvittelyyn ja sisäistämiseen paljon aikaa mikä puolestaan on poissa siitä tärkeimmästä eli miten saada myyntiä ja rahaa kassaan. Yleisesti voidaan sanoa, että yrittäjä ansaitsee moninkertaisesti enemmän keskittyessään ydin osaamiseensa, kuin yrittäen tehdä kirjanpidon itse. Mikäli lasket arvoa omalle tekemisellesi niin kirjanpidon ulkoistaminen tulee yleensä moninkerroin halvemmaksi.
Moni yrittäjä on kertonut, että kirjanpidon tekeminen itse aiheuttaa unettomia öitä ja sydämentykytyksiä jo nähdessään verohallinon kirjeitä postiluukussa.😬
Oikein tehdyn kirjanpidon lisäksi saat kirjanpitäjältäsi vinkkivitosia, verovähennyksiin, erilaisten velvollisuuksien täyttämiseen sekä konsultointia yritystoimintaan ja kirjanpitoon liittyen.👌
Haluan perustaa yrityksen. Autatteko minua siinä?
Tottakai autamme sinua!
Ota vaan rohkeasti yhteyttä niin meiltä saat apua niin yrityksen perustamisessa kuin yritysmuodon valinnassakin.
Käymme yhdessä huolellisesti läpi tulevaan liiketoimintaasi liittyvät erityispiirteet, jotta löydämme sinulle parhaan mahdollisen ratkaisun ja yhtiömuodon.
Voimme tarvittaessa hoitaa kaikki yrityksen perustamiseen liittyvät asiat esimerkiksi aloituspalaverin yhteydessä.
Miten toimitan kirjanpitoaineiston teille?
Sähköisen kirjanpidon ansiosta kaikki tositteet ja kuitit siirtyvät meille sähköisiä kanavia pitkin. Sinun ei tarvitse toimittaa meille erikseen mitään paperisia kuitteja.
Meillä on kattavat ohjeet ohjevideoineen joiden avulla opit käyttämään sähköistä mobiilisovellusta ongelmitta. Opastamme sinua tarvittaessa myös henkilökohtaisesti, joten voit olla huoletta saat kaiken tarvitsemasi avun meiltä.
Sähköinenkirjanpito tekee asioista sinulle melkein liiankin helppoa – sillä se vähentää sinun työtäsi ja huoltasi huomattavasti verrattuna perinteiseen malliin.
Millä perusteella kiinteä kuukausihinta määräytyy?
Kirjanpidon kuukausihinta määritellään aina asiakaskohtaisesti, koska siihen vaikuttavat mm. yritysmuoto, tositteiden määrä, palkanlaskennan tarve ja esimerkiksi tietyille toimialoille liittyvät erityispiirteet. Kuukausihinta on yrityksen sen hetkiseen toimintaan pohjautuva arvio.
Mikäli toimintasi kasvaa tai pienenee voidaan hinnoittelua tarkistaa tarpeen mukaan.
Miksi kuukausihinnoittelu on yrittäjälle paras hinnoittelumalli?
-
Kirjanpitäjäsi pystyy auttamaan sinua ja yritystäsi saavuttamaan tavoitteesi paremmin, koska kirjanpitäjäsi voi seurata yrityksesi taloutta reaaliaikaisesti ja näkee missä tilassa yrityksesi talous on milloinkin.
-
Ei yllätyksiä kirjanpidonkuluissa. Sinulla on aina tiedossa mitä kirjanpitosi maksaa, joten pystyt paremmin ennakoimaan tulot ja menot vuoden ajalle.
- Sinun ja kirjanpitäjän suhde vahvistuu, kun yhteyttä pidetään läpi vuoden satoi tai paistoi.
Muista tutustua asiakkaan oppaaseemme
Asiakkaan oppaastamme saat paljon tarpeellista tietoa yrittäjän urallesi, aina kirjanpidosta ja taloudenhallinnasta laskutukseen ja verotukseen.
Mitä tietoja tarvitset nostaaksesi Oy:sta palkkaa?
Mitä tietoja tarvitset nostaaksesi Oy:sta palkkaa? Palkan nostaminen omistajayrittäjälle on erittäin helppoa! Maksaaksesi itsellesi palkkaa, sinun tarvitsee toimittaa omalle kirjanpitäjällesi ensimmäisellä kerralla seuraavat tiedot: Yrityksen nimi: Palkansaajan nimi:...
Toiminimen palkka eli yksityisnosto – näin tmi maksaa itselleen palkkaa
Toiminimen palkka eli yksityisnosto – näin toiminimiyrittäjä maksaa itselleen palkkaa HUOM! Muista ainakin tämä! Siirtäessäsi rahaa toiminimen tililtä henkilökohtaiselle tilillesi omaan käyttöösi, muista aina kirjoittaa verkkopankkimaksun viestikenttään sana...
Ennakkoverot toiminimellä
Ennakkoverot toiminimelläKun perustat toiminimesi, kannattaa ilmoittautua ennakkoperintärekisteriin. Ennakkoveroa varten sinun tulee hakea verottajalta päätös ennakkoveroista. Tämän jälkeen verottaja lähettää ennakkoverolaskut kotiin tai OmaVero-palveluun....
Tiimimme
Toimintamme keskiössä on asiantunteva ja helposti lähestyttävä henkilökuntamme sekä ystävällinen asiakaspalvelumme. Olemme tukenasi yritystoimintasi kaikissa vaiheissa ja autamme yrityksesi nousukiitoon.
Koska olemme itsekin pitkän linjan yrittäjiä, tunnemme yrittäjän arjen ala- ja ylämäet. Puhumme kanssasi samaa kieltä.
Ota yhteyttä, niin kerromme lisää!
V–P
Perustaja, yrittäjä, myynti, markkinointi & liiketoimintakonsultointi ja sähköisen taloushallinnon pioneeri
Elina
Taloushallinnon ja yritysviestinnän asiantuntija
Tuire
Taloushallinnon personal trainer